Vložil: Nitsche David | |
24. březen 2017 v 22:17 |
Na jednání Rady a Prezidia FV 03/2017 bylo mimo jiné projednáno:
1)
Prezident FV p. Malík informoval Radu FV o změně tarifního zařazení
vozmistrů ČD,a.s.. Jedná se o změnu Katalogu prací ČD a.s., kde byl dohodnut u
profese vozmistr nový TS 9 pro zaměstnance vykonávající činnosti vedoucího
posunu a jednoduchý posun. Tato změna platí od 1.1.2017.
2)
Prezident FV p. Malík podal Radě FV informace o připomínkování
Vyhlášky č.101/1995 Sb. P-FV provedlo
rozbor tohoto návrhu a zaslalo své připomínky v oblasti možnosti výkonu
práce posunovačů, vedoucích posunu nebo zaměstnanců vykonávajících tuto činnost
(např. vozmistři) s korekcí zraku (např. kontaktní čočky) u dlouhodobě
pracujících zaměstnanců. V současné době výše uvedení zaměstnanci mohou
pracovat pouze bez korekce zraku. MD zaslalo odpověď, že tuto změnu nemůže
provést z důvodu zásadního zásahu do této vyhlášky. Tento návrh zaslali k odbornému
posouzení na ministerstvo zdravotnictví. Po zaslání stanoviska z MZ budou
následovat další jednání.
3)
Jednání Rady FV a P-FV se zúčastnili za stranu zaměstnavatele ČDC
a.s. předseda představenstva ČDC Ing. Ivan Bednárik, ředitel odboru lidských
zdrojů Ing. Mojmír Bakalář, vedoucí odboru sociálního a mzdového Mgr. pí. Pavla
Kreischová.
Ředitel odboru
lidských zdrojů Ing. Mojmír Bakalář informoval Radu FV o rozvoji lidských
zdrojů v rámci společnosti ČDC a.s., kde dochází k náboru nových
zaměstnanců. Jedná se především o zaměstnance v zaměstnání strojvedoucí,
posunovač a vozmistr. Vedení O10 se zaměřuje jak na možné zaměstnání absolventů
středních škol, přeškolení stávajících zaměstnanců, tak i náboru nových zaměstnanců.
Je nutné konstatovat, že není lehké nové zaměstnance získat. Důvodem jsou
vysoké nároky na zdravotní způsobilost, odborné znalosti a požadavek na značnou
flexibilitu. Věkový průměr zaměstnanců
společnosti ČDC se však nijak razantně nezvyšuje. Zabezpečení chodu provozu na
úrovni PJ je zajištěno.
Předseda
představenstva ČDC Ing. Ivan Bednárik informoval Radu FV o výsledku hospodaření
v roce 2016; vývoji v oblasti přeprav a tržeb v lednu 2017; výhledu
na rok 2017; oblasti nákupu nových vozů atd.
4)
Viceprezident FV p. Hevera seznámil Radu FV se zaslanými
připomínkami k návrhu IN ČDC KVs3-B.
Rada FV diskutovala k předloženým připomínkám. Následně budou P-FV zaslány
tyto připomínky zaměstnavateli.
5)
Viceprezident FV p. Hevera požádal předsedy ZO FV o zaslání termínů
prověrek BOZP na pracovištích se jmény zástupce ZO FV, který se těchto prověrek
bude účastnit. Tyto informace zašlou SIBP p. Chabadovi, který sestaví svůj plán
kontrol se svou účastí. Požádal také o zaslání návrhů, které by SIBP mohl při
prověrkách vyřešit.
6)
Viceprezident FV p. Hevera informoval Radu FV o zaslaných datech z
IS PRIS (vytížení pracovišť, jednotlivých zaměstnanců atd.) za měsíc 1/2017.
Místopředseda Rady FV p. Urbánek provedl rozbor zaslaných dat.
7)
Viceprezident FV p. Hevera informoval Radu FV, že dne 21.3.2017 se
bude konat jednání na úrovni vedení společnosti, kde bude předána smlouva o
poskytování úhrady nákladů na činnost FV. Předpokládá se, že příděl na ZO FV
bude ve stejné výši jako v roce 2016.
8)
Viceprezident FV p. Hevera seznámil Radu FV se zaslaným dopisem
předsedy ZO FV Ostrava p.Nitschem řediteli PJ Ostrava. Vozmistři vykonávají
činnosti, které nejsou obsaženy v náplni zaměstnání vozmistr. Výbor ZO FV
Ostrava požádal zaměstnavatele o přezkoumání zařazení zaměstnanců KZAM 83129
Vozmistr na pracovišti Opava – Východ a nalezení způsobu odměňování zaměstnanců
při vykonávání těchto činností. V současné době je tento problém v řešení a po
zaslání stanoviska ředitele PJ Ostrava bude Rada FV na příštím jednání
informována.
Nitsche
David
Předseda Rady FV